مقدار تراش دندان برای لمینت چقدر است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

لمینت دندان روش زیبایی دندانپزشکی است که ظاهر دندان ها و طرح لبخند را بهبودی می بخشد. لمینت ها از پوسته های نازکی و سرامیکی تهیه می شوند و برای رفع نگرانی های زیبایی شناختی مختلف به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند. با این حال، یکی از ملاحظات مهم در مورد لمینت های دندان، میزان تراش دندان مورد نیاز در طول فرایند آماده سازی است. 

هدف از تراش دندان برای لمینت

اغلب قبل از قرار دادن لمینت دندان، برای اطمینان از تناسب مناسب و ایجاد فضا برای روکش دندان، مقدار کمی از سطح مینای دندان را تراش می دهند. این فرآیند که به عنوان آماده سازی دندان شناخته می شود، شامل برداشتن لایه نازکی از مینای دندان از سطح جلویی دندان است.

میزان تراش دندان برای لمینت دندان چقدر است؟

برای نصب لمینت دندان باید مینای دندان را حدود 2/0 تا 8/0 میلیمتر تراش داد. این مقدار به عوامل مختلفی بستگی دارد.

در مورد کامپوزیت دندان بیشتر بدانید.

عوامل موثر بر میزان تراش دندان

مقدار مورد برای تراش دندان در روکش های لمینتی به موارد زیر بستگی دارد:

 هم ترازی و انسداد بایت

تراز بایت و اکلوژن شما نقش مهمی در تعیین میزان تراش دندان لازم برای لمینت های دندانی دارد. اگر دندان ‌های شما نامرتب باشد یا بایت نامناسبی داشته باشید، منجر به فشار بیش از حد و فشار روی دندان ‌های خاص شود. در چنین مواردی، برای ایجاد یک تراز مناسب و اطمینان از توزیع یکنواخت نیروهای بایت بر روی لمینت ها، به تراش اضافی دندان نیاز است.

میزان تراش دندان برای لمینت بر اساس نامرتبی دندان ها و مال اکلوژن

نامرتبی دندان ها و مال اکلوژن به موقعیت نامناسب دندان ها در هنگام بسته شدن فک ها اشاره دارد. این شرایط منجر به نیش ناهموار می شود و برخی از دندان ها فشار بیشتری را نسبت به سایر دندان ها تحمل می کنند.

میزان تراش دندان بسته به شدت ناهماهنگی و مال اکلوژن متفاوت است. این تراش برای ایجاد یک اکلوژن هماهنگ و جلوگیری از وارد شدن نیروهای بیش از حد به لمینت انجام می شود.

دندان قروچه و عادات دندان قروچه

دندان قروچه وضعیتی است که با ساییدن یا فشردن دندان ها اغلب در هنگام خواب مشخص می شود. افراد مبتلا به دندان قروچه به دلیل اعمال نیروهای بیش از حد بر روی دندان ها به احتمال بیشتری نیاز به تراش دندان برای لمینت ها دارند. در چنین مواردی، لازم است قبل از اقدام به قرار دادن لمینت ها، دندان قروچه را درمان و مدیریت کنید تا خطر آسیب به حداقل برسد.

میزان تراش دندان برای لمینت دندان با توجه به ساختار دندان و ضخامت مینا

ساختار طبیعی و ضخامت دندان ها نیز بر میزان تراش آن ها تاثیر می گذارد. اگر دندان‌ های شما دچار آسیب، پوسیدگی یا سایش گسترده مینا شده باشند، برای اطمینان از سطح صاف و یکنواخت روکش ‌ها، به تراش بیشتر نیاز دارند. برعکس، افراد با ساختار دندان سالم و مینای ضخیم‌ تر، برای آماده کردن دندان‌ ها برای لمینت‌ به حداقل تراشیدن نیاز دارند.

منبع: smilebright.ir





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: